fb

Alamilah dua website(dibawah) yang berbeza ini powered by zamstylo
ZAMSTYLO // CARABEB!

/ohtengok/ ni live blogging aku!
Bagi memstikan website ini berjalan dengan lebih lancar anda mestilah menggunakan GOOGLE CHROME(BARU!!) mozilla firefox 4.0 browser dan internet explore9 dan resolution 1280x1024 pixels keatas screen monitor anda..
admin: zaMstylO™
Segala Kandungan dan Material di dalam blog ini adalah perkongsian dan mengamalkan sharing menyaring jika terdapat segala pertanyaan dan kemusykilan sila layari www.facebook.com/www.zamstylo.tk

Ayat-Ayat Allah Swt dan Gempa di Sumatera Barat,

Masa dan Waktu Gempa Bumi Sama Dengan Ayat Serta Surah Dalam Al-Quran

“Gempa di Padang jam 17.16, gempa susulan 17.58, esoknya pula gempa di Jambi jam 8.52. Cuba lihat Al-Qur’an!” demikian bunyi pesanan singkat yang tersebar. Sesiapa pun yg membuka Al-Qur’an dengan tuntunan pesan singkat tersebut akan merasa kecil di hadapan Allah Swt. Demikian ayat² Allah Swt tersebut:


17.16 (QS. Al Israa’ ayat 16): “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.”


17.58 (QS. Al Israa’ ayat 58): “Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).”


8.52 (QS. Al Anfaal: 52): (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya.”


Tiga ayat Allah Swt di atas tersebut tepat menunjukkan waktu yg sama ketika kejadian berlakunya 3 gempa bumi di Sumatera Barat, berbicara mengenai azab Allah Swt berupa kehancuran dan kematian, ada kaitannya dengan hidup bermewah-mewah dan kedurhakaan, serta keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya pada masa dahulu..

Wallahu’alam

BACA LAGI artikel penuhKLIK SINI

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...