fb

Alamilah dua website(dibawah) yang berbeza ini powered by zamstylo
ZAMSTYLO // CARABEB!

/ohtengok/ ni live blogging aku!
Bagi memstikan website ini berjalan dengan lebih lancar anda mestilah menggunakan GOOGLE CHROME(BARU!!) mozilla firefox 4.0 browser dan internet explore9 dan resolution 1280x1024 pixels keatas screen monitor anda..
admin: zaMstylO™
Segala Kandungan dan Material di dalam blog ini adalah perkongsian dan mengamalkan sharing menyaring jika terdapat segala pertanyaan dan kemusykilan sila layari www.facebook.com/www.zamstylo.tk

Ferrari Mudah Terbakar | Kereta by www.zamstylo.tk

HARI ini dikejutkan lagi kemalangan yg menimpa jenama terbesar permotoran kereta dunia ini yang mana kereta paling mewah senang terbakar iaitu Ferrari...Kali ini Terbakar di MALAYSIA

Salah satu model Ferrari yang terbaru dan menggiurkan ialah 458 Italia yang memuatkan 2 tempat duduk. Model 458 Italia ni baru dilancarkan pada 2009 di IAA Frankfurt Motor Show. Laman rasminya di Laman Ferrari: 458 Italia. 
Ferrari 458 Italia ini mendapat anugerah Car of The Year oleh BBC Top Gear pada bulan Februari 2010. Tetapi dalam kesibukan dunia memuji Ferrari Model 458 Italia ni, rupanya ada kelemahan yang berbahaya kepada pemandunya. Sejak ia dikeluarkan pada 2009, terdapat lebih 10 kes kebakaran yang melibatkan Ferrari 458 Italia  dan kesemua kes kebakaran tu adalah kebakaran spontan yang tak diketahui puncanya!
Kejadian pertama Ferrari 458 Italia terbakar di Paris (source)
Ferrari 468 Italia yang terbakar semasa di simpan di London’s Heathrow Airport sebelum dihantar ke Arab Saudi.
Kejadian di Switzerland menunjukkan punca kebakaran yang sama seperti di Paris iaitu pada bahagian tayar belakang sebelah kiri (source)
Kejadian seterusnya di Costa Mesa, California. Merupakan kejadian kebakaran 458 Italia yang pertama di US. (source)
Lagi Ferrari 458 Italia terbakar! Kali ni kat China pulak (source)
Menurut Ferrari, masalah ini berkaitan dengan pelekat yang digunakan pada bahagian tayar Model 458 Italia ni. Gam yang digunakan tu  overheat dan terbakar. Rentetan dari kes ini, pihak Ferrari memanggil balik Model 458 Italia ni untuk memasang pelekat yang lain bagi memastikan kes kebakaran model ini tidak berulang dan jumlah kereta untuk ditarik semula tu mencecah angka 1200 458!

Tekantype ::::

1. Yang mahal tak semestinya bagus kan?
2. In every human creations, there must be some weaknesses
3. You’re important no matter how small you are (merujuk kepada bahan pelekat pada 458 Italia!)
sumber : rezichry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...