fb

Alamilah dua website(dibawah) yang berbeza ini powered by zamstylo
ZAMSTYLO // CARABEB!

/ohtengok/ ni live blogging aku!
Bagi memstikan website ini berjalan dengan lebih lancar anda mestilah menggunakan GOOGLE CHROME(BARU!!) mozilla firefox 4.0 browser dan internet explore9 dan resolution 1280x1024 pixels keatas screen monitor anda..
admin: zaMstylO™
Segala Kandungan dan Material di dalam blog ini adalah perkongsian dan mengamalkan sharing menyaring jika terdapat segala pertanyaan dan kemusykilan sila layari www.facebook.com/www.zamstylo.tk

Google Chrome Berjaya Digodam


Pada pertandingan Pwn2own di Kanada, sebuah kumpulan penggodam dari Perancis berjaya melangkau ciri-ciri keselamatan Google untuk mengambil kawalan PC Windows dalam masa kurang dari lima minit.

Tahun lalu apabila Chrome berdiri teguh tanpa berjaya diceroboh pada akhir pertandingan. Tahun ini ia telah dirobek oleh Vupen, sebuah firma Perancis yang kontroversi di kalangan keselamatan untuk menjual kelemahan perisian ia menjumpai ke agensi perisik kerajaan.

"Kami mahu menunjukkan bahawa Chrome adalah tidak kebal, tahun lepas, kita lihat banyak tajuk berita bahawa tiada siapa boleh hack Chrome. Kami mahu memastikan ia adalah yang pertama jatuh pada tahun ini." ketua firma penyelidikan Chaouki Bekrar kepada ZDNet.

Penggodam tersebut menang dengan 32 mata dalam pertandingan Pwn2own keseluruhan. Vupen menggunakan dua kelemahan sebelum ini tidak diketahui untuk mengalahkankeselamatan Chrome, yang dilihat sebagai lebih kuat daripada pesaing Firefox dan Internet Explorer kerana penggunaan "sandboxing".

Perisian pelayar tersebut berada kedudukan kedua di dunia yang paling popular, berkesan berjalan secara berasingan ke seluruh sistem operasi, jadi walaupun ia digodam penyerang tidak mendapat kawalan penuh mesin.

Cubaan sebelum ni untuk mencari kelemahan dalam perisian, syarikat teknologi utama termasuk Google, Microsoft dan Facebook kini bekerjasama dengan penggodam dan menawarkan "pulangan" untuk penemuan baru.

Google sekarang berusaha mengemaskini keselamatan Chrome untuk menutup segala kelemahan.


sumber : sosialsharulsite

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...